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[번역] Tutorial: Completing the Game 5

고베베 2019. 4. 18. 13:23

Taking Turns

턴 가져오기

 

We now need to fix an obvious defect in our tic-tac-toe game: the “O”s cannot be marked on the board.

틱택토 게임에서 명백한 결함을 고칠 필요가 있다.: O가 board에서 만들어지지 않는다.

 

We’ll set the first move to be “X” by default. We can set this default by modifying the initial state in our Board constructor:

첫번째 이동은 기본적으로 X로 설정된다. 이 기본 설정을 board 생성자함수에서 초기 state를 수정함으로써 설정할 수 있다.

Each time a player moves, xIsNext (a boolean) will be flipped to determine which player goes next and the game’s state will be saved. We’ll update the Board’s handleClick function to flip the value of xIsNext:

선수가 움직일때마다, xIsNext는 뒤집어서 다음 선수를 결정하고 게임의 상태는 저장될 것이다. 우리는 xIsNext의 값이 뒤집어지도록 handleClick함수를 업데이트하자.

With this change, “X”s and “O”s can take turns. Try it!

바꾸고 나면 X와 O가 번갈아 생긴다. 함 해봐!

 

Let’s also change the “status” text in Board’s render so that it displays which player has the next turn:

board의 렌더안에 status라는 텍스트를 바꿔라. 다음 차례 선수가 누구인지 보여주기 위해서.

After applying these changes, you should have this Board component:

변경사항을 적용한 후에, board 컴포넌트는 이와 같을 것이다.

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